Dostal som otázku, koľko by sme zaplatili za možnosť prevádzkovať nabíjačky v novom rezidenčnom komplexe. Developer si nás pomýlil so štandardnými operátormi, ktorí si prenajímajú miesta a potom nastavujú ceny za nabíjanie, ako sa im páči. Smutné je, že tento model je stále bežný – no spolu s osvietenejšími klientmi to postupne meníme k lepšiemu. Nabíjanie sa stáva stále bežnejšou súčasťou parkovania. V dobre nastavených projektoch nabíjačky spravuje správca budovy – rozpočítava náklady podľa reálnej spotreby a prípadne pridá poplatok na revízie či opravy a údržbu. Naša digitálna platforma MyAgeVolt dokonca toto rozpočítavanie robí automaticky. Zaťaženie správcov je minimálne. Developer môže nabíjačky zaradiť do nadštandardnej výbavy bytov alebo aspoň pripraviť kabeláž, aby si ich budúci majitelia mohli osadiť podľa vlastného výberu. To je zmysluplná elektromobilita. Nie model, kde o cenách za nabíjanie rozhoduje tretia strana a vodiči elektrických áut sa stávajú obyčajnými rukojemníkmi. Máte s tým skúsenosť? Ako sa vo vašom projekte rieši nabíjanie?
CEO @ APM Digital | We design transformative AI solutions for businesses | 🦄 Salesforce Consulting Partner | 🎓 Oxford & MIT AI Certified | 🪄 AI for Sales & Customer Service | 🚀 IT Development & Outsourcing
2moHej, je to trochu usmevne. Ale ten priklad s vytahmi a zavorou je mylny, lebo to su spolocne priestory. Auto je ale na individualnu potrebu/spotrebu, takze nie je to dobry priklad. Navyse nie vsetci by to vyuzivali a preto by sa na nich naklady nemali rozratuvat. Inak, model rozratavania nakladov per user, co chapem ze vas system umoznuje spravcovi, je fajn vec. Mate to uz v nejakych bytovkach nasadene?